Culture
 

Do you have an entrepreneurial spirit, energy, passion and inquiring mind?

Are you curious about the world, fascinated by detail and always go that extra mile?

Are you excited by the chance to work on challenges for leading global brands together with the sharpest minds in the industry?

Do you want to push the marketing and communications industry forward?

We are looking for people who can relate to our company values because we want to create a work environment where people can be at their natural best.

overzicht

We are a diverse team of unique individuals with different backgrounds and this is one of the main reasons we can unite as a high-performance team. We also know that having a diverse workforce which includes persons with disabilities is important if we want to deliver on our mission. Our inclusive interviews enable every candidate to showcase their best selves and their skills. We'd love to hear your suggestion for it. 

Edelman is growing and therefore we’re looking for new authentic people to join our team. 

Recruitment process

Our recruitment process is based on ‘objective hiring’:

- You will make assessments to obtain an objective insight about your personality and skills

- We focus on experience rather than job titles

- We will ask the same interviewing questions to all the candidates who have applied for the same job

Recruitment proces

Edelman Party 2021

Days in the life of

Amsterdam positions

Consultant (communicatie/marketing)

Competenties

· Sterke communicatieve vaardigheden

· Klantgericht

· Commercieel

· Time management

· Project management

· Stakeholder management

· Coachings vaardigheden

 

Heb jij 1-5 jaar werkervaring richting marketing & communicatie? Manage jij zonder problemen meerdere grote klanten? Ben je dol op het geven van advies, het maken van analyses, het opstellen van rapporten, het geven van presentaties en herken je tussen neus en lippen door ook nog even die nieuwe business opportunity?

 

Dan ben jij misschien wel de Consultant die wij zoeken.

 

Of het nu gaat om het onderhouden en laten groeien van accounts of het aansturen en coachen van een team, jij pakt je verantwoordelijkheid, graag zelfs. Je werkt zonder problemen binnen de, samen met de Account Director onderhandelde, budgetten en je weet hoe je controle houdt en het overzicht bewaart.

 

Jij zorgt ervoor dat de klant tevreden en geïnformeerd is, komt met nieuwe ideeën en inzichten en herkent kansen om diensten te vermarkten. Je speelt een sleutelrol in het spotten en sluiten van nieuwe deals.

 

In ruil daarvoor word je door een enthousiast team ontvangen bij het altijd levendige Edelman, krijg je trainingen op wereldniveau, werk je met toonaangevende (multi)nationale klanten en Edelman’s thought leaders. De perfecte omgeving om jezelf verder te ontwikkelen bij een internationaal bedrijf dat in de voorhoede van de business opereert.

 

Wat ga je doen?

·       Je bent verantwoordelijk voor klantmanagement

·       Je neemt de leiding over een accountteam bij het ontwikkelen en uitvoeren van projecten

·       Je voorziet de klant van input en analyses, je komt met concepten voor oplossingen en bereidt rapporten en presentaties voor

·       Je bent het aanspreekpunt voor klanten en kaart ook eventuele problemen aan

·       Je ondersteunt de account director bij onderhandelingen en managet klantverwachting

·       Je informeert het team, zodat iedereen altijd overal van op de hoogte is

·       Je houdt seniors op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en deelt ideeën om klantservices uit te breiden

·       Je bedenkt nieuwe manier om business te genereren, nieuwe manieren om effectiever te werken en je bent altijd op de hoogte van belangrijke kwesties binnen onderhandelingen

·       Je bent een coach voor, en geeft feedback aan, het team, je begeleidt trainingen en voert functioneringsgesprekken

 

Wie ben jij?

·       Je hebt 1 tot 5 jaar ervaring in marketing of communicatie, of een hieraan gerelateerde sector

·       Je hebt een relevante afgeronde HBO- of WO-opleiding

·       Je hebt ervaring in het aansturen van grote projecten bij verschillende klanten

·       Je begrijpt de klant (business, missie, stakeholders)

·       Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en netwerk skills

·       Je bent goed in multitasken, delegeren, opdrachten managen en het beoordelen en evalueren van andermans werk

·       Je bent op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied en de ter zake doende wet- en regelgeving

·       Je bent in staat om als dagelijks aanspreekpunt te fungeren voor verschillende klanten en hebt ervaring in het beheer van hun budgetten

·       Je hebt ervaring in het aansturen en inspireren van een team, belangrijke beslissingen nemen en weet wanneer je de hulp van een senior moet inschakelen

 

Hoe ziet een dag bij ons eruit?

Eveline Mutsaerts | Edelman Amsterdam

 

Contactgegevens

recuitment.nl@edelman.com

Senior Social Strategist (Dutch speaker)

Edelman is a global communications firm built for a digital world. With the benefit of a history in building trust and earning attention through communications, our teams help clients create direct and impactful audience connections and tell magnetic stories that move at the speed of social, transform culture and spark movements. 

 

Since 70 years, we make people care through the power of earned creative, Edelman’s unique approach to developing surprising and purposeful content that earns hearts and minds. In our new, digital-first approach, we have modernized it to break the digital marketing status quo and bring back originality into social content feeds. 

 

To help this mission come to life, we are looking for a Sr Social Strategist, Digital - Connected Storytelling to join our growing team of social strategist, practitioners, and community experts based in Amsterdam, The Netherlands. 

 

You will help support the overall vision of business and is responsible for the creation, management and implementation of day-to-day strategic initiatives across social media for Dutch clients as well as regional, EMEA wide clients. You will partner with clients and creatives to bring brand platforms to life and engaging work to market, across all social channels and stages of the customer journey. You will think big, take calculated risks, and propose bold programs that will make our retail clients stand out from the crowd. 

 

What will be your responsibilities and our expectations?

· Articulates insights gleaned from social and conversational trends, artfully organizing information from observations to strategic implications and recommendations 

· Develop creative briefs, with a focus towards community behaviors, that inspire clients and creative teams alike to come up with idea development and implementation 

· Develop social and community strategies, including driving the research direction and insights for the development of social campaigns and overseeing day-to-day execution 

· Build strategic messaging and communications frameworks designed to inform where and how a brand best connects with their communities 

· Portfolio across B2B and B2C clients incl. social/reputational management, brand positioning, crisis management  

· Provide guidance on engagement and participation for our clients and community managers in evolving social media channels, identifying and evaluating new opportunities as appropriate for client objectives 

· Create and document best practices for community management, including workflows, tools, and responsibilities. 

· Work collaboratively with creative & production teams to shape/customize creative executions based on platform knowledge and understanding 

· Evaluate, own, and optimize social and community management successes for clients 

· Stay current on users, interactive trends, best practices, and digital experiences with an eye towards social communities and their behaviors 

· Work collaboratively with across teams and functions to ensure that the brand’s communications/marketing objectives and strategies are met 

 

Who are you?

· 6+ years of experience at a social or digital agency, integrated marketing, or communications firm 

· Both fluent in Dutch and English 

· A passion for social media, from both a branding and cultural perspective, with an understanding of best practices and new features/formats across social channels (established and emerging) 

· Demonstrated track record of developing and executing creative, engaging and successful social media acquisition and advocacy programs for clients; experience in retail a plus 

· Experience in client relations, including having the ability to understand and assess a client’s communication needs and meet those needs through successful social programs 

· Exceptional communication skills, both written and verbal 

· A passion for communities and social media with a solid grasp of integrated communications and emerging trends 

· Familiarity with social media management tools and platforms, including Instagram and TikTok, Discord  

· Knowledge of influencers, creators, and talent partnerships is a plus 

 

Contact details 

recruitment.nl@edelman.com 

Digital Specialist

Edelman is een wereldwijd opererend communicatiebureau dat onder andere werkt voor lokale en internationale consumentenmerken, corporate organisaties en health- & technologiebedrijven. We zijn een familiebedrijf dat in de loop van de jaren haar focus heeft verschoven van traditionele public relations naar strategische en geïntegreerde communicatiemarketing. Dit hadden we niet kunnen doen zonder sterke en gedreven digitale professionals. Daarom breiden we ons team uit en zijn we op zoek naar het beste talent op de Nederlandse markt.

 

Wij zijn op zoek naar digitaal talent!

Ben jij een online professional en ben je toe aan een tweede of derde stap in jouw carrière? Matchen jouw internationale ambities met de onze? Als Digital Specialist ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en realiseren van digitale & geïntegreerde content programma’s. Van het uitrollen van social media campagnes tot het ontwikkelen van content voor websites en apps. En van het coördineren van foto- en videoproducties tot het bedenken van contentstrategieën. Om dit te kunnen realiseren, werk je onder andere samen met onze communicatiespecialisten, dataspecialisten, creatieven en strategen. We zijn op zoek naar een nieuwe collega met tussen de 2 en 3 jaar werkervaring. Ben jij onze nieuwe, Nederlandstalige Digital Specialist?

 

Wie ben jij?

•  Jij hebt bij voorkeur een hybride achtergrond in een digitale, communicatie- en/of marketingomgeving of ervaring in een (online) redactionele omgeving;

• Je hebt minimaal 2 tot 3 jaar relevante werkervaring;

• Je hebt kennis van het Nederlandse en wereldwijde digitale medialandschap

• Je hebt affiniteit met data en ervaring met analytic tools, campagne- en contentmanagementsystemen;

• Je hebt sterke projectmanagement vaardigheden;

• Je bent klantgericht en hebt sterke mondelinge communicatie- en presentatievaardigheden;

• Je bent vloeiend in zowel Nederlands als Engels (voertaal!).

 

Wat ga je doen?

•  Je wordt verantwoordelijke voor content planning, creatie en publicatie via de website en social media kanalen van onze klanten. Hierbij werk je nauw samen met onder meer de Digital Content Creator en Sr. Digital Content Specialist;

• Je gebruikt data, inzichten en onderzoek om content te optimaliseren en te rapporteren binnen projecten en naar klanten;

• Je geeft tactisch en praktisch advies aan zowel klanten als collega’s;

• Je neemt verantwoordelijkheid voor projecten, tijdslijnen en budgetten;

• Je denkt proactief mee met hoe we contentplanning en contentcreatie voor Edelman en onze klanten kunnen verbeteren. Daarbij zie je het als een uitdaging om interne en externe stakeholders te overtuigen van je ideeën;

•  Je bent werkzaam voor een scala aan klanten, van B2C tot B2B en van klanten in de health- of technologiesector tot grote consumentenmerken.

 

Edelman biedt de kans om te groeien in een internationale omgeving waar creativiteit, flexibiliteit en teamwork centraal staan. Ons kantoor heeft een bijzondere organisatiestructuur waardoor er geen silo’s meer voorkomen in onze dienstverlening. Daardoor kun je hier echt geïntegreerd werken en nieuwe ervaringen opdoen. Daarbij hechten we belang aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling.

 

Contactgegevens

recruitment.nl@edelman.com 

Strateeg (Corporate/B2B)

Ben jij de ervaren strateeg met een affiniteit voor B2B werk die klaar is voor een volgende stap bij het grootste geintegreerde internationale marketing- communicatiebureau ter wereld? Weet jij als geen ander complexe klantvragen op een creatieve manier om te zetten in aantrekkelijke marketing- en communicatiestretegieën en de klant mee te nemen in dit verhaal? Lees dan verder!

 

Wie ben jij?

·       Je hebt een relevante afgeronde HBO- of WO- opleiding

·       Je hebt 5-8 jaar ervaring met het maken van strategische en corporate communicatieplannen

·       Je hebt ervaring met het ontwikkelen van geïntegreerde programma’s (marketing, communicatie, advertising, PR, influencer marketing, social media, etc)

·       Je ervaring ligt vooral bij het business to business werk/corporate communicatie en je wilt graag werken binnen een breed scala van industrieën en voor verschillende type klanten

·       Je bent gewend om te werken voor grote (corporate) klanten

·       Je hebt bij voorkeur ervaring aan bureauzijde, maar weet in ieder geval hoe internationale bureaus werken en georganiseerd zijn

·       Je kan zelfstandig, ijzersterke presentaties maken die toewerken naar oplossingen van complexe klantenvragen, maar weet dit te vertalen naar begrijpelijke en aansprekende taal

·       Je weet verschillende disciplines (creative, data & insights, digital en strategie) met elkaar te verbinden en weet wanneer je welke discipline bij de planvorming betrekt

·       Met jouw overtuigingskracht weet je mensen mee te nemen in jouw verhaal

·       Je weet complexe problemen te versimpelen, weet complexe problemen te versimpelen en mensen mee te nemen in je verhaal

·       Je Nederlands en Engels is vloeiend, zowel schriftelijk als mondeling

 

Wat ga je doen?

·       Je begeleidt, samen met het accountteam, nieuwe briefings van klanten, en werkt samen om deze door te vertalen naar een compacte en begrijpelijke debrief

·       Je ontwikkelt strategische en corporate communicatie strategieën voor bedrijven die bijdragen aan bedrijfs- en communicatiedoelstellingen van onze klanten

·       Je stuurt onze interne specialisten (creative, digital, data) op pad met heldere, geïnformeerde briefings en plannen

·       Je faciliteert slimme, aantrekkelijke workshops waardoor we onze klanten en hun vragen beter begrijpen

·       Je helpt onze klanten met doorvertaling van business-strategie naar communicatie- en marketingstrategie en vormt deze om in plannen en programma’s

 

In ruil hiervoor kun je bij Edelman rekenen op trainingen op wereldniveau, werk je met toonaangevende (multi)nationale klanten en Edelman’s thought leaders. Daarnaast kun je jezelf verder ontwikkelen binnen een zelfstandig, ondernemend bedrijf dat in de voorhoede staat van onze industrie.

 

Contactgegevens

recruitment.nl@edelman.com

Office Manager

Edelman Amsterdam is op zoek naar een Office Manager. Wanneer je zoekt naar een dynamische functie op een open en informeel kantoor, dan komen we graag met jou in contact!

 

Wat ga je doen?

·       Verwelkomen en ophalen van bezoekers;

·       Aannemen van de telefoon en het telefonisch doorverbinden van klanten, relaties en collega’s;

·       Het beheren en coördineren van de algemene e-mail account van het kantoor;

·       Coördineren van de toegang tot de (beperkte) parkeerplaatsen gereserveerd voor Edelman in de parkeergarage van het kantoorgebouw;

·       Netjes houden van de kantoorruimte en de keuken

·       Bestellen en aanvullen van levens- middelen, huishoudelijke middelen en bloemen, voor zowel het kantoor als de keuken;

·       Coördineren van binnenkomende en uitgaande pakketten en brieven;

·       Bijhouden van de interne telefoonlijst;

·       Boeken en coördineren van reizen van collega’s;

·       Aanmaken van Purchase Orders en het aanleveren van uitgaven op de company credit card door collega’s bij de financiële afdeling;

·       Meehelpen met verschillende projecten vanuit de business (inbinden van boekjes, samenstellen van klant-pakketten etc).

 

De vacature biedt meer dan alleen een uitdaging:

·       On-the-job trainingen, opleidingen en coaching;

·       Volop ruimte voor initiatief en persoonlijke ontwikkeling;

·       Een inspirerende werkomgeving op de 11e verdieping van het meest duurzame gebouw van Nederland.

 

Wie ben jij? 

·       Fulltime (40 uur) beschikbaar;

·       Minimaal drie jaar werkervaring als Office Manager;

·       Ambitie om jezelf te ontwikkelen binnen je vakgebied; 

·       Je beheerst het Nederlands perfect en je Engels is uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk proactief, communicatief en administratief sterk;

·       Voorkeur voor een dynamische omgeving met hoogopgeleide collega’s.

 

Als Office Manager  werk je samen met een groep van excellente, veelal jonge professionals die graag gebruik maken van je diensten. Jouw sensitiviteit, passie en onderzoekende instelling voegen veel toe aan deze omgeving.  

 

De uitdaging ga je aan bij het grootste onafhankelijke Marketing/Communicatiebureau ter wereld. Edelman werkt samen met veel grote en opkomende bedrijven en organisaties. Je krijgt de kans om te groeien in een dynamische omgeving waar creativiteit, flexibiliteit en teamwork centraal staan. Daarbij wordt er belang gehecht aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling. Kom jij met een goed idee? Dit bureau denkt graag in mogelijkheden.

 

Contactgegevens

Recruitment.nl@edelman.com. 

 

Assistant Account Executive (communications & marketing traineeship)

Edelman is the world’s largest independent public relations company and this opportunity offers the chance to be part of an award-winning agency, working with a talented team of professionals and learn from mentors who are leading new thinking in communications marketing.

 

From the summer we are looking for a recent Grad who has an interest in communications and marketing – You will support the colleagues of our Brand/Corporate department in the daily execution of different tasks. You will learn on the job while working on several national and international clients' and teams' projects.

 

Next to the learning on the job part you will join our own Edelman Young Professional Program!

 

Our Young Professional Program was founded to attract Grad’s with different backgrounds and expertise to create a diverse work environment. We believe that having colleagues with a variety of educations, will bring different point of views and more creative solutions for our clients. In two years, the YPP will educate you to understand how an integrated agency works and how to develop yourself into a confident marketing/communication professional in both your internal as external interactions. During the program you will get hard skill and soft skill trainings, coaching sessions and team meetings together with the other young professionals. The program is structured as followed:

 

60% - Become a skilled & confident marketing/communications professional! 

Gain basic professional skills and subject-specific knowledge and skills in your discipline and role.

20% - Become aware of your authentic self and learn how to act in line with this in- and outside the workplace. 

Discover your strengths, development points and ambitions that make you unique.​

10% - Feel a valued, proud member of the Edel Family! 

Discover Edelman’s core values, learn to embrace an entrepreneurial and learning culture, boost your happiness and vitality and experience lots of fun.​

10% - Become an Edelman professional ready for the integrated future! 

Learn about Edelman’s mission, vision, strategy, organizational structure and way of working (teams & disciplines), the marketing/communications landscapes and our Integrated Business Model.

 

What’s in it for you? 

·       Opportunity to work on leading, global clients from day one, with the support of an expert team

·       Great training and a supportive environment

·       Fun environment with plenty to keep you busy – both in and out of work

·       Great benefits including sport allowance, a day off on your birthday and plenty more

·       A real opportunity to develop your career

 

Contact details

Curious? Apply, questions? Send an e-mail to recruitment.nl@edelman.com.

HR & Recruitment Intern

You may not know us yet, but we would like to introduce ourselves to you: Edelman is a globally operating communication and marketing agency. You will find us on the 11th floor of The Edge on the Zuidas, the most sustainable office building in Europe! With the elevator you travel to the 11th floor where you step out into another world - just wearing sneakers. Welcome to Edelman!

 

Where will you work?

Edelman solves complex communication & marketing issues for both Dutch and international customers in B2C & B2B. For example, we work for major brands, such as HP, Ahold Delhaize and PayPal. In the past we were mainly hired for PR, now we are known for our integrated services. Curious about our story? Read it here!

 

Would you like to be part of this? Well, you are in luck as we are looking for a Recruitment & HR intern per September 2022 (earlier would be possible). We offer EUR 450,- per month based on a FT work week (40 hours).

 

What can you expect from us?

As Recruitment & HR Intern you will be given a lot of responsibility and you will have the opportunity to see and participate in different facets of HR. In particular the recruitment/event management side because becoming more visible for students is high on our agenda!

 

Your responsibilities

As a Recruitment & HR Intern you will support our HR team in the day-to-day HR admin and recruitment tasks and focus on:

·       Admin support:  drafting employment agreements, change letters and maintain employee files, creation of official documents and maintaining HR database and files;

·       Assist with recruitment process: searching candidates on LinkedIn, scheduling interviews;

·       Organizing events for students (Bachelor/Master);

·       Managing our intern recruitment process from A-Z.

 

Who are we looking for?

·       You are enrolled (and in your final year) in an accredited Bachelor/Master program during the entire internship period, preferably within Human; Resources or (International) Business Management;

·       You are available from September 2023 (earlier is possible) for a period of 6 months;

·       You have strong experience working with Microsoft Office;

·       You speak fluent Dutch and English;

·       You are able to work independently and are creative in finding solutions;

·       You love working in an international environment;

·       Of course, you need good communication and people skills.

 

Contact details

Please send your application to: recruitment.nl@edelman.com

EMEA Resource Analyst

About the company 

We are a leading global communications firm helping business and organisations evolve, promote, and protect their brands and reputations. We are a family-owned firm that over the years has shifted its focus from traditional public relations to strategic and integrated communications marketing. Our 6,000 people in more than 60 offices deliver communications strategies that give our clients the confidence to lead and act with certainty, earning the trust of their stakeholders. Every day, we strive to live and work by a long-held set of core values: the pursuit of excellence, the freedom to be curious, the courage to do the right thing, and a commitment to improving society.  

 

Unlocking growth 

Unlocking Growth is a global, multi-year initiative internal to Edelman. It focuses on critical changes to how we behave and operate to improve the experience we provide to our people and our clients and, ultimately, return to sustainable, profitable growth. For our firm, Unlocking Growth means an evolved operating model that moves our focus from geographies to clients and practices; a gradual evolution towards standardized expectations and ways of working. Resource Management plays a pivotal role in driving the work across regions. Our goal is casting the right talent and capability to deliver the best work for our clients. 

 

EMEA Operations 

The EMEA Operations function looks afterdriving collaboration and operational effectiveness across Regional Practices/Sector and Integrated Solutions. The aim is to build, implement and manage key processes to drive integration and effectiveness, facilitate operational excellence and client satisfaction. The main pillars within this are Capacity & Capability management, New Bizz, large client management and Integrated solutions.  

 

The objective for Capacity and Capability management is to get to a structured, holistically managed resource management at a regional level, managing the entire EMEA staffing pool as one resource set, levering all talent capabilities, aiming for client excellence and efficiencies. Creating seamless connection between hiring and staffing levels within the areas of unlocking growth – Corporate, Brand, Digital, Strategy and planning, Creative and DxI - on a regional basis. 

 

About the role 

The resource analyst is responsible forcreating and optimizing reporting and analysis around resource pools across EMEA for various stakeholders. The analysis is based on planning and financial tools through PowerBI. Besides this, the role also encompasses the further integration of one resourcing management tool across the region, aligning waysofworking. The focus will beon the implementation and analysis of tools, as well as theoverall support of the EMEA Resource Management function.  

 

Besides the Operations Director EMEA, the resource analyst works closely with a network of resource managers across EMEA, the EMEA Financial Planning Analyst and Global Resource Management and IT. 

 

What will be your tasks & responsibilities?

·        Support in building and improving processes, toolsand reporting to drive integration, growth, and operational excellence in EMEA. 

·        Support in monitoring and analyzing capacity and capabilities across EMEA to understand the trends of capability/billability/utilization/missing timesheets and other financial reporting data, feeding into workforce planning. 

·         Design standardized reporting in EMEA to service multiple stakeholders in the business.

·        The Power BI capability will focus on converting reporting requirements into user-friendly, storytelling reports & dashboards. 

·        Collaborate with resource managers in EMEA about data accuracy. 

·        Establish KPI's to measure the effectiveness of business decisions. 

·        Create presentations and reports based on recommendations and findings. 

·        Support in managing EMEA resource requests 

·        Support in managing EMEA New Bizz resource requests 

·        Support with further integration of the resourcing / planning tools. 

 

Who are you?

Qualifications:

·        Experience or transferable skills in data analysis, reportingthrough dashboards. Preferably 2-3 years of work experience. 

·        Experience with project management/resource management tools, Microsoft Power BI and/or Microsoft Dynamics 

·        Experience or transferable skills in resource management,coordination, operations,or project management  

·        Proficient in MS Office - specifically: Excel, Word, PPT and Outlook 

·        Excellent verbal, written, organizational, and communication skills 

·        Strong ability to organize, multi-task, and provide quick solutions  

·        Ability to stay calm when competing needs arise simultaneously 

·        Analytical with strong problem-solving skills and attention to detail 

·        Self-starter with positive attitude 

 

Desired skills and experience: 

·        A strong ability to make sound and quick decisions, utilizing data and analysis from varied sources. 

·        Previous experience in implementing a new system or tool. 

·        Strong project management skills 

·        Proactive, continues to build and improve on existing processes 

·        Ability to offer solutions and solve problems in a diplomatic and professional manner 

·        Must be comfortable with multi-tasking and changing priorities under tight deadlines 

·        Capable of working both independently and as part of a team 

·        Ability to build and work with a network of international stakeholders  

 

Contact details

recruitment.nl@edelman.com

 

Studio Manager (Creative team)

Sta jij binnen je vriendengroep bekend als de regelneef? Blijf jij onder alle omstandigheden kalm en georganiseerd? Heb je hiernaast de nodige ervaring met het opzetten en coordineren van planningen? Dan ben jij degene die we zoeken voor de rol van Studio Manager. 

 

Wij zijn Edelman Amsterdam. Je vindt ons op de 11de verdieping van The Edge Offices. Met de lift, reis je naar de 11de verdieping. Hier stap je uit in een andere wereld. Welkom bij Edelman! 

 

Waar kom je te werken? 

Edelman is een wereldwijd communicatie- en marketingbureau dat werkt voor zowel lokale als internationale topklanten uit verschillende industrieën. Wij zijn een familiebedrijf, en dat voel je. De afgelopen jaren is onze focus verschoven van traditionele PR naar geïntegreerde communicatie-marketing. 

Als onze nieuwe Studio Manager, kom je te werken op de Creative afdeling. Voor ons bedrijf is concepting en content creatie een belangrijk onderdeel van de business. Jij ondersteunt ons creative team en zorgt ervoor dat iedereen zijn volle aandacht kan richten op het creatieve proces. Je bent de spin in het web van onze interne organisatie en aanspreekpunt voor de afdeling. Als ervaren organisator kan je planningen opzetten en beheren, structuur aanbrengen en krijg je zaken voor elkaar. Je zorgt dat deadlines gehaald worden en dat alle neuzen dezelfde kant op staan. 

 

Wat ga je bij ons doen? Het is negen uur ’s ochtends. Je hebt net een espresso bij onze bar gezet en loopt daarmee naar het creative team dat zich al verzameld heeft in de meetingroom voor de dagstart. Onder jouw leiding start je namelijk iedere dag met het team en neem je niet alleen de acties voor die dag door, maar tackelt ook meteen de onduidelijkheden die er zijn voor ze; deze meeting is erg belangrijk voor de creatieven. Vervolgens check je of er nieuwe briefings zijn binnengekomen en volg je deze op door hier een budget en planning voor te maken...  

Dit is een lukrake ochtend. Bij Edelman is geen dag hetzelfde. Dit kan soms wat chaotisch aanvoelen en ja, hier moet je tegen kunnen en dit moet je leuk vinden. Een ding is zeker: als Studio Manager zorg jij dat je teamleden optimaal kunnen presteren en dat alle projecten op rolletjes lopen. 

 

Een greep uit je takenpakket: 

·       Je plant en beheert alle workflows van de Creative afdeling; 

·       Dagelijks informeer jij je afdeling over de voortgang van lopende projecten en bespreek je de week- en dagplanning; 

·       Je zet en beheert planningen; 

·       Je zet budgetten op en beheert de uren van de creatieven binnen Edelman; 

·       Je beheer inkooporders, facturen en betalingen; 

·       Je bewaakt de stroom van materialen en het overal proces (intern en extern) om te zorgen voor tijdige levering; 

·       Je gaat aan de slag met het efficienter maken van werkprocessen binnen de afdeling; 

·       Je maakt wekelijkse prognoses om ‘best practices’ van werkstroomplanning te garanderen; 

·       Je bent troubleshooter waar nodig en zorgt dat projecten binnen het budget en op tijd worden opgeleverd; 

·       Je ondersteunt de Creative Director (agendabeheer, urenverantwoording, reporting). 

  

Wie ben jij? 

·       Jij bent een echte regelneef met ongeveer 3 jaar ervaring op het gebied van studio management in een dynamische omgeving (een jaartje meer of minder kan natuurlijk ook, als je ons maar weet te overtuigen); 

·       Je hebt een hoge mate van nieuwsgierigheid die past bij ons uiteenlopende klantenpakket; 

·       Je bent iemand die het overzicht houdt in een dynamische werkomgeving, en in staat is om zich flexibel op te stellen als plannen veranderen of in ad-hoc situaties; 

·       Je bent een stressbestendig persoon die enthousiast wordt van een bureau-omgeving waar geen dag hetzelfde is, waar mensen graag mee samenwerken, zelfs als je soms duidelijk moet zijn; 

·       Je bent ondernemend en energiek, gaat secuur te werk en en denkt in oplossingen; 

·       Kennis en ervaring met pitchprocessen en de dynamiek en werkwijze van een agency is een pré; 

·       Je hebt uitstekende vaardigheden in zowel de Nederlandse als Engelse taal; 

·       Je bent geordend, geordend, en oh ja zeiden we al geordend? 

  

Contactgegevens 

Recruitment.nl@edelman.com 

 

 

Senior Project Manager

We are looking for a Senior Project Manager for our Amsterdam office!

 

This is an exciting opportunity for a process-oriented, go-getter who wants to become a key part of a forward-thinking team as a Senior Project Manager. The Senior Project Manager is responsible for the day-to-day management of creative marketing, advertising and PR initiatives in partnership with account colleagues. The ideal candidate will thrive in a fast-paced environment and be devoted to providing top-notch internal client service and is committed to seeing the big picture, while keeping an eye on the small details.  As a Senior Project Manager, your primary role is to bring an integrated team’s vision to life within the scope of the project. Oftentimes at the center of complex initiatives, you will lead the integration of creative components from account, planners, designers, copywriters, producers, and social media strategists (among others). You will be the common thread on projects, managing schedules and deliverables on all initiatives. In addition, this role may have some client contact.

 

A Senior Project Manager within our Amsterdam office helps define scope, budget, key milestones, timelines, and deliverables. In this role, you will be responsible for ensuring that project deliverables connect with creative intent, meet time specifications and quality goals.

 

What will be your tasks & responsibilities?

·       Assist in estimating and defining scopes in partnership with discipline leads; consult in the development of Statements of Work

·       Work with our Resource Management team to establish staff plans, align planning/creative/producer needs and forecast staffing requirements

·       Oversee, manage, and communicate the status of straight-forward creative initiatives and/or workstreams within complex integrated programs

·       Ensure the quality and consistency across all projects is consistent with brand guidelines

·       Through the use of established project management tools, author and maintain project schedules, project briefs, cost estimates and project financial management (OOP & fee) and other relevant project documentation with input from team members

·       With oversight from senior PM leaders, partner with Finance team to ensure projects stay on budget, fees are appropriate, and SOWs are approved

·       Raise scope creep to your supervisor, creative director, and account teams

·       Provide project status on a regular basis to the project team(s)

·       Work with the Account and Discipline Leads to resolve project-related issues; escalate larger project issues and risk to your supervisor

·       Balance a sense of urgency with a calm and confident leadership at all times

 

Who are you?

·       Solid experience of project management or equivalent experience.

·       Candidates should possess a bachelor’s degree or equivalent work experience

·       Experience working on a digital, creative, communications, advertising, or PR agency integrated account.

·       The ability to multi-task, work independently and efficiently in a fast-paced and challenging environment and on multiple projects at one time.

·       Operational knowledge of strategy, design, and development/production deliverables.

 

About Edelman

Edelman is a global communications firm that partners with businesses and organizations to evolve, promote and protect their brands and reputations. Our 6,000 people in more than 60 offices deliver communications strategies that give our clients the confidence to lead and act with certainty, earning the trust of their stakeholders. Our honors include the Cannes Lions Grand Prix for PR; Advertising Age’s 2019 A-List; the Holmes Report’s 2018 Global Digital Agency of the Year; and, five times, Glassdoor’s Best Places to Work. Since our founding in 1952, we have remained an independent, family-run business.

 

Contact details

 recruitment.nl@edelman.com

Communications Consultant Sustainability

Do you have 3-6 years of experience within a communications role (preferably within an agency), are you passionate about sustainability (you have a proven track record) and are you looking for a new dynamic position within an international environment?

 

We’re looking for a Communications Consultant Sustainability!

 

You will work on a wide range of communications projects with some of the world’s leading brands within different sectors, helping them to articulate their sustainability strategies and develop and deliver highly-engaging integrated campaigns (you will work closely together with our digital, data, strategy and creative team). In this role will help our clients to understand their sustainability challenges, develop impactful solutions to stand out from the crowd and deliver world- class communications that resonate with globally diverse stakeholder audiences.

We approach every client brief through an earned first mindset and every day is different – that’s what makes Edelman exciting. We’re looking for people to help shape our business, doers with a can-do attitude, who aren’t afraid to try new things and push the boundaries.

 

Your tasks & responsibilities

·       Together with our clients you will develop sustainability frameworks that present their sustainability strategies in a clear and meaningful way

·       To develop highly effective communications plans that deliver clients’ sustainability strategies and programs across channels

·       To work with creative, digital, strategy and data teams to develop stunning visual and verbal idents for sustainability strategies that incorporate clear narratives and powerful messaging that help to differentiate clients from their peers.

·       To lead stakeholder engagement activities on behalf of clients

·       To conduct deep-dive research into the sustainability communications of clients to assess their current communications approach, content and overall effectiveness

·       To help present the agencies wider sustainability communications offer to existing the agencies clients and demonstrate the value of developing an impactful communications framework and plan

·       To help pitch for and win new business and meet Edelmans’ ambitious sustainability proposition growth plans

 

 

Who are you?

·       You have at least three years’ experience in sustainability roles, preferably in communications or strategy (agency experience is a pre)

·       Degree-level qualification in either sustainability or communications preferred although strong experience and skillset is most important

·       History of working with multinational organizations to develop sustainability strategies, plans and engagement campaigns

·       Knowledge of key trends in sustainability communications – key issues, engagement channels, stakeholder segmentation

·       Comfortable presenting to groups of people usually at meetings, workshops or conferences

·       Strong problem understanding and solving skills, particularly relating to the articulation of strategic approaches and successfully delivering impactful communications

 

Contact details

Recruitment.nl@edelman.com