Culture
 

Do you have an entrepreneurial spirit, energy, passion and inquiring mind?

Are you curious about the world, fascinated by detail and always go that extra mile?

Are you excited by the chance to work on challenges for leading global brands together with the sharpest minds in the industry?

Do you want to push the marketing and communications industry forward?
 

We are looking for people who can relate to our company values because we want to create a work environment where people can be at their natural best.

overzicht

We are a diverse team of unique individuals with different backgrounds and this is one of the main reasons we can unite as a high-performance team. We also know that having a diverse workforce which includes persons with disabilities is important if we want to deliver on our mission. Our inclusive interviews enable every candidate to showcase their best selves and their skills. We'd love to hear your suggestion for it. Examples are mentioned by our dear colleague Mechteld Schoemaker (Neurodiversity at work: how to be more inclusive | LinkedIn).

Edelman is growing and therefore we’re looking for new authentic people to join our team. 

Our recruitment process is based on ‘objective hiring’:

1.    You will make assessments to obtain an objective insight about your personality and skills

2.    We focus on experience rather than job titles

3.    We will ask the same interviewing questions to all the candidates who have applied for the same job

4.    You can send us a blind cv (cv that doesn’t include any personal details which refer to the applicant’s gender, age or ethnicity)

Recruitment proces

Edelman Party 2021

 

Days in the life of

 

Account Director - Corporate Communicatie

Competenties

· Strategische communicatie

· Sterke adviesvaardigheden

· Commercieel

· Klantgericht

· Leidinggevend/managing skills

· Ruime ervaring in stakeholder management, reputatie management, public relations, mediarelaties, crisis management en/of corporate identity

 

Ben jij de veelzijdige corporate communicatie specialist die account teams kan aansturen, snapt hoe een klant werkt, hier de juiste informatie kan ophalen en weet welke communicatiestrategie en welk communicatiemiddel ingezet kan worden om uiteindelijk zo goed mogelijk aan de klant zijn/haar doelstelling tegemoet te komen?

 

Als Account Director Corporate Communicatie binnen Edelman ben jij verantwoordelijk voor een breed portfolio aan klanten. Je bent in staat bestaande klanten te bedienen en een nieuw netwerk binnen Edelman te winnen. Deze functie biedt de kans om je leidinggevende vaardigheden snel te ontwikkelen, doordat je accountteams gaat aansturen. Daarnaast wordt je inhoudelijke vakkennis vergroot, omdat we geïntegreerd werken en dat allemaal binnen een internationale en dynamische omgeving op een toplocatie in het meest duurzame kantoor van Nederland (The Edge).

 

Wat ga je doen?

· Je geeft advies aan (internationale) bedrijven op het gebied van strategische communicatie, waaronder crisiscommunicatie, leadership positioning, purpose, reputatie management en stakeholder management. Je beheert deze accounts van begin tot eind en bent verantwoordelijk voor de klantrelatie en de aansturing van het team;

· Je ontwikkelt, presenteert en bent verantwoordelijk voor strategische communicatieplannen;

· Je handelt als sparringpartner en adviseur voor klanten op strategische trajecten en bent in staat de koppeling te maken naar marketing/communicatie;

· Je bent een specialist op het gebied van mediarelaties en hebt inzicht en ervaring op het gebied van storytelling (paid, owned, earned);

· Je bent verantwoordelijk voor financieel management op klanten en projecten;

· Je houdt toezicht op verschillende accounts, brengt tegenstrijdige prioriteiten in balans en zorgt voor kwaliteit;

· Je geeft leiding aan accountteams;

· Je begeleidt en coacht teamleden.

 

Wie ben jij?

·  Je hebt 8 tot 10 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur op het gebied van internationale corporate communicatie;

· Je hebt ervaring op het gebied van het leveren van corporate communicatieadvies;

·  Je hebt communicatie ervaring in de B2B sector. Je moet kunnen en willen begrijpen wat onze klanten nodig hebben om hun bedrijfsdoelstellingen te bereiken en in staat zijn om deze behoeften om te zetten in een effectieve communicatie- en/of marketingstrategie;

·  Je hebt Nederlands als moedertaal met een uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van de Engelse en Nederlandse taal;

·  Je hebt een uitgebreid journalistiek netwerk en kennis van het veranderende (digitale) medialandschap;

·  Je hebt kennis van digitale communicatie. In het bijzonder de risico’s, kansen en vereisten voor het gebruik van deze media.

 

Hoe ziet een dag er bij ons uit?

Day in the life of Edelman Amsterdam | Edelman Amsterdam

 

Contactgegevens

recruitment.nl@edelman.com

Apply
Stagiair Communicatie

Je kent ons wellicht nog niet, maar we stellen onszelf graag aan je voor: Edelman is een wereldwijd opererend communicatie- en marketingbureau. Je vindt ons op de 11de verdieping van The Edge op de Zuidas, het duurzaamste kantoorgebouw van Europa! Met de lift reis je naar de 11de verdieping waar je – gewoon op sneakers - uitstapt in een andere wereld. Welkom bij Edelman!

 

Edelman lost complexe communicatie- & marketing vraagstukken op voor zowel Nederlandse als internationale klanten in B2C & B2B. Zo werken we voor grote merken als HP, Shell en PayPal. Vroeger werden wij vooral ingehuurd voor PR, nu staan wij bekend om onze geïntegreerde dienstverlening. Nieuwsgierig naar ons verhaal? Lees het hier!

Enthousiast na het lezen van ons verhaal? Wij hebben goed nieuws voor je: wij zijn altijd op zoek naar goede stagiairs voor een meewerkstage!

 

Wie ben jij?

·   Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;

·   Je hebt een hands-on mentaliteit en proactief;

·   Je hebt HBO/WO denkniveau (je bent momenteel met een relevante HBO studie of Master bezig);

·   Je bent een teamplayer, leergierig, integer;

·   Je hebt een enthousiaste en flexibele werkhouding;

·   Je hebt sterke schriftelijke vaardigheden;

·   Je hebt empathisch vermogen en sterke sociale vaardigheden;

·   Je bent voor minimaal vier maanden 4 a 5 dagen per week beschikbaar.

 

Wat ga je doen?

·   Je gaat media-uitingen verwerken en monitoren;

·   Je gaat mediacontacten onderhouden;

·   Je gaat mediabestanden ontwikkelen;

·   Je gaat persberichten vertalen, schrijven en uitsturen;

·   Je zorgt voor research en trends analyses;

·   Je gaat assisteren bij persevents etc.;

·   Je zorgt voor ondersteuning tijdens media en crisis trainingen.

 

Wat kan je van ons verwachten?

Als stagiair krijg je bij ons veel verantwoordelijkheid en krijg je de mogelijkheid om te proeven van verschillende klanten en uitdagingen. Veel van onze consultants zijn begonnen als stagiair en werken nu met succes voor de mooiste internationale klanten. Onze stagevergoeding is €450 bruto per maand gebasseerd op een 40-urige werkweek.

 

Contactgegevens

recuitment.nl@edelman.com

Head of Digital NL – Brand (Native Dutch)

Edelman is a global communications firm built for a digital world. With the benefit of a history in building trust and earning attention through communications, our teams help clients create direct and impactful audience connections and tell magnetic stories that move at the speed of social, transform culture and spark movements. Some of our most recent and most awarded projects  across the Edelman network are the Cannes Grand Prix winning Eternal Run (ASICS), Buy Back Friday (IKEA), Wildlife Watch (Samsung) and Dreams Within (Microsoft Xbox). 

Since 70 years, we make people care through the power of earned creative, Edelman’s unique approach to developing surprising and purposeful content that earns hearts and minds. In our new, digital-first approach,  

We believe that digital offers an exciting opportunity to connect with people. Our approach and ideas allow brands to reach beyond the screen to inspire action. The stories we tell are always designed to move people to act, to share, to see things differently, to spread the word, to fall back in love with a brand, and ultimately, to buy. 

 

To help this vision go to market, Edelman is looking for a daring, innovative and transformative native Dutch Digital Lead for the Dutch market with a focus on B2C.  

 

What are your tasks & responsibilities?

•  Establish the vision for Edelman Digital in The Netherlands with a focus on brand and work with the brand practice, strategy, creative and data teams to create award-winning digital brand work for the Dutch market; 

•  Establish concepts across connected stories, experiences and digital advisory to our clients; 

•  Help leading brands with their reputation and business challenges, whether consumer-facing or not; 

•  Grow market business profitably, based on customer needs and market insights 

•  Oversee and align our digital operations to ensure we consistently deliver results that our clients value; 

•  Develop digital concepts, stories and activations for the Dutch market based on that markets unique environment; 

•  Build agency capabilities in line with digital vision, business plan, and operational realities; 

•  Identify, pursue and win business with new and existing clients; 

•  Serve as senior client counselor and relationship manager together with Account and Client Leads 

•  Contribute to business growth by championing internal capabilities, building a network of industry contacts with clients and participating in relevant professional organizations; 

•  Maintain relationships with senior-level client contacts and internal contacts; 

•  Partner with colleagues and teams across practices and sectors for the benefit of Edelman clients; 

•  Drive collaboration and integration into our EMEA regional approach; 

•  Develop talent by mentoring and developing a team of curious digital experts in their discipline. Grow them in bringing value to our clients; 

•  Have outstanding writing and presentation skills, in Dutch and English (must); 

•  Mentor, coach and support team members ensuring a constant development of their skills; 

•  Provide strategic counsel, guidance and leadership to staff, supervising several team members, and ensuring the team's success by managing work quality and productivity levels 

•  Consistently hold self and staff accountable for behavior and performance from a DEI mindset and practice; 

•  Commit to continuous learning and improvement of leadership skills; set and pursue stretch goals. 

 

Who are you? 

•  10+ years of experience in digital; agency or client side; 

•  You are native in Dutch, fluent in English; 

•  Strong earned mindset and experience in outstanding consumer brand communications; 

•  Proactive, innovative leader who can identify business opportunities on new and existing clients; 

•  Experience in working with internal studio and content operations; 

•  Strong background in B2C, consumer brands; 

•  Strong portfolio of brand-driven digital work to fuel our brand business growth ambition; 

•  Local market experience as well as worked on or with global brands; 

•  You are an engaged, strategic mind, creative thinker – business builder (lead and create pitched, proactive work, uncover and develop opportunities); 

•  Able to build a strong vision and strategy for Edelman brand digital work; 

•  You have P&L experience; 

•  You led and managed a team; 

•  A networker, collaborative leader, having worked in big matrix organizations, fast and agile environment;

• You support and work hand in hand with our client leads; 

• You are responsible for team management, resourcing and talent vision – plan based on business growth. 

 

Contact details 

recuitment.nl@edelman.com 

Senior Consultant Corporate Communicatie

Competenties

· Sterke adviesvaardigheden

· Commercieel

· Klantgericht

·  Project management

·  Stakeholder management

·  Coachend

· Ervaring in stakeholder management, reputatie management, public relations, mediarelaties, crisis management en/of corporate identity

 

Heb jij inmiddels een je sporen in het marketing en communicatie vakgebied verdiend (5+ jaar werkervaring) en ben je toe aan een nieuwe stap bij het grootste communicatiebureau ter wereld? Bij Edelman zijn we op zoek naar een Senior Consultant Corporate Communicatie.

 

Als Senior Consultant bedien je voornamelijk op tactisch niveau zowel nationale als internationale klanten. Deze functie biedt de uitgelezen kans voor een ambitieuze communicatie specialist om intern specialisten aan te haken (o.a. data, creative en digital) binnen onze innoverende, inspirerende en geïntegreerde communicatie-marketingomgeving.  

 

Wat ga je doen?

· Je bent verantwoordelijk voor een goede uitvoering van verschillende projecten en programma's bij klanten in verschillende sectoren, van tech tot heavy industry (hierbij wordt zo goed mogelijk rekening gehouden met je voorkeur en ambitie);

· Je leidt de planning, het onderzoek en de ontwikkeling van marketing en communicatie campagnes;

· Je overziet de kwaliteit en prestaties van een team, zorgt ervoor dat deadlines gehaald worden en dat de uitvoering van het plan voldoet aan het doel van de klant en past binnen het budget;

· Je werkt samen met meerdere junior en senior collega's in account teams, waarbij je de kwaliteit en prestaties van de meer junior consultants in je team overziet en je line manager bent van meerdere van hen;

·  Je gebruikt de experise van de meer senior collega's wanneer nodig;

· Je schrijft communicatieplannen, persberichten en doet nieuwe business voorstellen;

· Je onderhoudt mediarelaties (organisatie van evenementen, groei van het netwerk, pitchen van woordvoerders);

· Je beheert de financiën voor verschillende klanten;

· Je integreert het digitale landschap (o.a. social media) in klanten programma’s;

· Je geeft presentaties (intern en extern);

· Je initieert nieuwe bedrijfprocessen en ziet nieuwe kansen in de markt;

· Je bent in staat om de klant zo goed mogelijk te bedienen en zoekt de samenwerking met teams uit andere landen op;

· Je neemt een adviesrol aan tegenover klanten en helpt ze met het behalen van hun bedrijfsdoelstelling door middel van de introductie van een of meerdere interne capabilities (o.a. data, creative, digital) binnen Edelman.

 

Wie ben jij?

· Je hebt tenminste 5 jaar ervaring in de communicatie sector, waarbij jouw passie ligt bij corporate communicatie;

· Je bent een specialist op ten minste een van de volgende gebieden (of kunt niet kiezen, omdat je juist de afwisseling zo spannend vindt): reputatie management, crisis management, stakeholder management, corporate identity en/of public relations en mediarelaties;

· Je hebt een relevante afgeronde HBO- of WO-opleiding;

· Je hebt ervaring in de uitvoering van communicatieprojecten en/of communicatie programma's;

· Je begrijpt de klant (business, missie, stakeholders);

· Je hebt Nederlands als moedertaal met een uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van de Engelse en Nederlandse taal;

· Je bent goed in multitasken, degeleren, opdrachten managen en het evalueren van andermans werk;

· Je hebt kennis van geïntegreerde marketing en communicatie tactieken en tools en hebt de kunde om hierover aan klanten te adviseren (of hebt de drive dit aan te leren bij ons);

· Je bent in staat om als dagelijks aanspreekpunt te fungeren voor verschillende klanten en hebt ervaring in het beheer van budgetten;

· Je hebt ervaring in het aansturen en inspireren van een team, belangrijke beslissingen te maken en weet wanneer je de hulp moet inschakelen van iemand met meer ervaring.

 

Hoe ziet een dag er bij ons uit?

Eveline Mutsaerts | Edelman Amsterdam

 

Contactgegevens

recruitment.nl@edelman.com

Senior Consultant Brand (NL)

We’re looking for talented and creative people to join our growing brand practice here in Amsterdam; people who are curious about the world, culture and the role brands play within them. We move at the speed of news and work across a variety of clients and new business opportunities. We approach every brief through an earned first mindset and every day is different – that’s what makes Edelman exciting. We’re looking for people to help shape our business, doers with a can-do attitude, who aren’t afraid to try new things and push the boundaries. 

Are you the Senior Consultant with 5+ years of experience within marketing- and communications who is ready for a next thrilling chapter in your career?

 

What will be your tasks & responsibilities?

·       You will implement multiple (national and international) client projects and programs simultaneously, from the first meeting with the client through to the presentation of findings;

·       You nurture, develop and maintain client relationships (a mix of different sector clients, from tech to food & beverage);

·       You will work together with junior and senior colleagues in project teams, will be line manager for some of them and oversee their work;

·       You create and deliver insightful, story-driven presentations;

·       You work across different teams prioritizing your work and that of others to effectively deliver against deadlines;

·       You will be an advisor for our clients and help them to meet their business objectives by introducing one or more internal Edelman capabilities (data, creative, digital);

·       You will be responsible for overall project management and manage account budgets.

 

 

Who are you?

·       You have a relevant degree educated (or equivalent);

·       You have 5+ years of experience within the marketing-communications field;

·       Experience within a brand, public relations or communication agency is an advantage, but a desire to do so is a must have;

·       Your ambition is to develop yourself in a brand role but you also have experience in earned media/public relations;

·       You have an outgoing and ‘can do’ (agency) attitude;

·       You have a proactive and responsible approach to work;

·       You are a ‘team player’ who is willing to help colleagues whenever necessary;

·       You have attention to detail and the ability to examine a problem from different perspectives;

·       You are both logical and creative in your thinking;

·       You have strong communication skills; the ability to articulate a problem and solution, both verbally and written;

·       You speak and write both Dutch and English fluently;

·       You have a high level of organizational and time management skills, with the ability to prioritize tasks and respond to requests.

 

Contact details

Recruitment.nl@edelman.com

Consultant

Competenties

· Sterke communicatieve vaardigheden

· Klantgericht

· Commercieel

· Time management

· Project management

· Stakeholder management

· Coachings vaardigheden

 

Heb jij 3-5 jaar werkervaring richting marketing & communicatie? Manage jij zonder problemen meerdere grote klanten? Ben je dol op het geven van advies, het maken van analyses, het opstellen van rapporten, het geven van presentaties en herken je tussen neus en lippen door ook nog even die nieuwe business opportunity?

 

Dan ben jij misschien wel de Consultant die wij zoeken.

 

Of het nu gaat om het onderhouden en laten groeien van accounts of het aansturen en coachen van een team, jij pakt je verantwoordelijkheid, graag zelfs. Je werkt zonder problemen binnen de, samen met de Account Director onderhandelde, budgetten en je weet hoe je controle houdt en het overzicht bewaart.

 

Jij zorgt ervoor dat de klant tevreden en geïnformeerd is, komt met nieuwe ideeën en inzichten en herkent kansen om diensten te vermarkten. Je speelt een sleutelrol in het spotten en sluiten van nieuwe deals.

 

In ruil daarvoor word je door een enthousiast team ontvangen bij het altijd levendige Edelman, krijg je trainingen op wereldniveau, werk je met toonaangevende (multi)nationale klanten en Edelman’s thought leaders. De perfecte omgeving om jezelf verder te ontwikkelen bij een internationaal bedrijf dat in de voorhoede van de business opereert.

 

Wat ga je doen?

· Je bent verantwoordelijk voor klantmanagement

· Je neemt de leiding over een accountteam bij het ontwikkelen en uitvoeren van projecten

· Je voorziet de klant van input en analyses, je komt met concepten voor oplossingen en bereidt rapporten en presentaties voor

· Je bent het aanspreekpunt voor klanten en kaart ook eventuele problemen aan

· Je ondersteunt de account director bij onderhandelingen en managet klantverwachting

· Je informeert het team, zodat iedereen altijd overal van op de hoogte is

· Je houdt seniors op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en deelt ideeën om klantservices uit te breiden

· Je bedenkt nieuwe manier om business te genereren, nieuwe manieren om effectiever te werken en je bent altijd op de hoogte van belangrijke kwesties binnen onderhandelingen

· Je bent een coach voor, en geeft feedback aan, het team, je begeleidt trainingen en voert functioneringsgesprekken

 

Wie ben jij?

· Je hebt 3 tot 5 jaar ervaring in marketing of communicatie, of een hieraan gerelateerde sector

· Je hebt een relevante afgeronde HBO- of WO-opleiding

· Je hebt ervaring in het aansturen van grote projecten bij verschillende klanten

· Je begrijpt de klant (business, missie, stakeholders)

· Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en netwerk skills

· Je bent goed in multitasken, delegeren, opdrachten managen en het beoordelen en evalueren van andermans werk

· Je bent op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied en de ter zake doende wet- en regelgeving

· Je bent in staat om als dagelijks aanspreekpunt te fungeren voor verschillende klanten en hebt ervaring in het beheer van hun budgetten

· Je hebt ervaring in het aansturen en inspireren van een team, belangrijke beslissingen nemen en weet wanneer je de hulp van een senior moet inschakelen

 

Hoe ziet een dag bij ons eruit?

Eveline Mutsaerts | Edelman Amsterdam

 

Contactgegevens

recuitment.nl@edelman.com

Senior Social Strategist (Dutch speaker)

Edelman is a global communications firm built for a digital world. With the benefit of a history in building trust and earning attention through communications, our teams help clients create direct and impactful audience connections and tell magnetic stories that move at the speed of social, transform culture and spark movements. 

 

Since 70 years, we make people care through the power of earned creative, Edelman’s unique approach to developing surprising and purposeful content that earns hearts and minds. In our new, digital-first approach, we have modernized it to break the digital marketing status quo and bring back originality into social content feeds. 

 

To help this mission come to life, we are looking for a Sr Social Strategist, Digital - Connected Storytelling to join our growing team of social strategist, practitioners, and community experts based in Amsterdam, The Netherlands. 

 

You will help support the overall vision of business and is responsible for the creation, management and implementation of day-to-day strategic initiatives across social media for Dutch clients as well as regional, EMEA wide clients. You will partner with clients and creatives to bring brand platforms to life and engaging work to market, across all social channels and stages of the customer journey. You will think big, take calculated risks, and propose bold programs that will make our retail clients stand out from the crowd. 

 

What will be your responsibilities and our expectations?

· Articulates insights gleaned from social and conversational trends, artfully organizing information from observations to strategic implications and recommendations 

· Develop creative briefs, with a focus towards community behaviors, that inspire clients and creative teams alike to come up with idea development and implementation 

· Develop social and community strategies, including driving the research direction and insights for the development of social campaigns and overseeing day-to-day execution 

· Build strategic messaging and communications frameworks designed to inform where and how a brand best connects with their communities 

· Portfolio across B2B and B2C clients incl. social/reputational management, brand positioning, crisis management  

· Provide guidance on engagement and participation for our clients and community managers in evolving social media channels, identifying and evaluating new opportunities as appropriate for client objectives 

· Create and document best practices for community management, including workflows, tools, and responsibilities. 

· Work collaboratively with creative & production teams to shape/customize creative executions based on platform knowledge and understanding 

· Evaluate, own, and optimize social and community management successes for clients 

· Stay current on users, interactive trends, best practices, and digital experiences with an eye towards social communities and their behaviors 

· Work collaboratively with across teams and functions to ensure that the brand’s communications/marketing objectives and strategies are met 

 

Who are you?

· 6+ years of experience at a social or digital agency, integrated marketing, or communications firm 

· Both fluent in Dutch and English 

· A passion for social media, from both a branding and cultural perspective, with an understanding of best practices and new features/formats across social channels (established and emerging) 

· Demonstrated track record of developing and executing creative, engaging and successful social media acquisition and advocacy programs for clients; experience in retail a plus 

· Experience in client relations, including having the ability to understand and assess a client’s communication needs and meet those needs through successful social programs 

· Exceptional communication skills, both written and verbal 

· A passion for communities and social media with a solid grasp of integrated communications and emerging trends 

· Familiarity with social media management tools and platforms, including Instagram and TikTok, Discord  

· Knowledge of influencers, creators, and talent partnerships is a plus 

 

Contact details 

recruitment.nl@edelman.com 

Digital Specialist

Edelman is een wereldwijd opererend communicatiebureau dat onder andere werkt voor lokale en internationale consumentenmerken, corporate organisaties en health- & technologiebedrijven. We zijn een familiebedrijf dat in de loop van de jaren haar focus heeft verschoven van traditionele public relations naar strategische en geïntegreerde communicatiemarketing. Dit hadden we niet kunnen doen zonder sterke en gedreven digitale professionals. Daarom breiden we ons team uit en zijn we op zoek naar het beste talent op de Nederlandse markt.

 

Wij zijn op zoek naar digitaal talent!

Ben jij een online professional en ben je toe aan een tweede of derde stap in jouw carrière? Matchen jouw internationale ambities met de onze? Als Digital Specialist ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en realiseren van digitale & geïntegreerde content programma’s. Van het uitrollen van social media campagnes tot het ontwikkelen van content voor websites en apps. En van het coördineren van foto- en videoproducties tot het bedenken van contentstrategieën. Om dit te kunnen realiseren, werk je onder andere samen met onze communicatiespecialisten, dataspecialisten, creatieven en strategen. We zijn op zoek naar een nieuwe collega met tussen de 2 en 3 jaar werkervaring. Ben jij onze nieuwe, Nederlandstalige Digital Specialist?

 

Wie ben jij?

•  Jij hebt bij voorkeur een hybride achtergrond in een digitale, communicatie- en/of marketingomgeving of ervaring in een (online) redactionele omgeving;

• Je hebt minimaal 2 tot 3 jaar relevante werkervaring;

• Je hebt kennis van het Nederlandse en wereldwijde digitale medialandschap

• Je hebt affiniteit met data en ervaring met analytic tools, campagne- en contentmanagementsystemen;

• Je hebt sterke projectmanagement vaardigheden;

• Je bent klantgericht en hebt sterke mondelinge communicatie- en presentatievaardigheden;

• Je bent vloeiend in zowel Nederlands als Engels (voertaal!).

 

Wat ga je doen?

•  Je wordt verantwoordelijke voor content planning, creatie en publicatie via de website en social media kanalen van onze klanten. Hierbij werk je nauw samen met onder meer de Digital Content Creator en Sr. Digital Content Specialist;

• Je gebruikt data, inzichten en onderzoek om content te optimaliseren en te rapporteren binnen projecten en naar klanten;

• Je geeft tactisch en praktisch advies aan zowel klanten als collega’s;

• Je neemt verantwoordelijkheid voor projecten, tijdslijnen en budgetten;

• Je denkt proactief mee met hoe we contentplanning en contentcreatie voor Edelman en onze klanten kunnen verbeteren. Daarbij zie je het als een uitdaging om interne en externe stakeholders te overtuigen van je ideeën;

•  Je bent werkzaam voor een scala aan klanten, van B2C tot B2B en van klanten in de health- of technologiesector tot grote consumentenmerken.

 

Edelman biedt de kans om te groeien in een internationale omgeving waar creativiteit, flexibiliteit en teamwork centraal staan. Ons kantoor heeft een bijzondere organisatiestructuur waardoor er geen silo’s meer voorkomen in onze dienstverlening. Daardoor kun je hier echt geïntegreerd werken en nieuwe ervaringen opdoen. Daarbij hechten we belang aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling.

 

Contactgegevens

recruitment.nl@edelman.com 

Strateeg (Corporate/B2B)

Ben jij de ervaren strateeg met een affiniteit voor B2B werk die klaar is voor een volgende stap bij het grootste geintegreerde internationale marketing- communicatiebureau ter wereld? Weet jij als geen ander complexe klantvragen op een creatieve manier om te zetten in aantrekkelijke marketing- en communicatiestretegieën en de klant mee te nemen in dit verhaal? Lees dan verder!

 

Wie ben jij?

·       Je hebt een relevante afgeronde HBO- of WO- opleiding

·       Je hebt 5-8 jaar ervaring met het maken van strategische en corporate communicatieplannen

·       Je hebt ervaring met het ontwikkelen van geïntegreerde programma’s (marketing, communicatie, advertising, PR, influencer marketing, social media, etc)

·       Je ervaring ligt vooral bij het business to business werk/corporate communicatie en je wilt graag werken binnen een breed scala van industrieën en voor verschillende type klanten

·       Je bent gewend om te werken voor grote (corporate) klanten

·       Je hebt bij voorkeur ervaring aan bureauzijde, maar weet in ieder geval hoe internationale bureaus werken en georganiseerd zijn

·       Je kan zelfstandig, ijzersterke presentaties maken die toewerken naar oplossingen van complexe klantenvragen, maar weet dit te vertalen naar begrijpelijke en aansprekende taal

·       Je weet verschillende disciplines (creative, data & insights, digital en strategie) met elkaar te verbinden en weet wanneer je welke discipline bij de planvorming betrekt

·       Met jouw overtuigingskracht weet je mensen mee te nemen in jouw verhaal

·       Je weet complexe problemen te versimpelen, weet complexe problemen te versimpelen en mensen mee te nemen in je verhaal

·       Je Nederlands en Engels is vloeiend, zowel schriftelijk als mondeling

 

Wat ga je doen?

·       Je begeleidt, samen met het accountteam, nieuwe briefings van klanten, en werkt samen om deze door te vertalen naar een compacte en begrijpelijke debrief

·       Je ontwikkelt strategische en corporate communicatie strategieën voor bedrijven die bijdragen aan bedrijfs- en communicatiedoelstellingen van onze klanten

·       Je stuurt onze interne specialisten (creative, digital, data) op pad met heldere, geïnformeerde briefings en plannen

·       Je faciliteert slimme, aantrekkelijke workshops waardoor we onze klanten en hun vragen beter begrijpen

·       Je helpt onze klanten met doorvertaling van business-strategie naar communicatie- en marketingstrategie en vormt deze om in plannen en programma’s

 

In ruil hiervoor kun je bij Edelman rekenen op trainingen op wereldniveau, werk je met toonaangevende (multi)nationale klanten en Edelman’s thought leaders. Daarnaast kun je jezelf verder ontwikkelen binnen een zelfstandig, ondernemend bedrijf dat in de voorhoede staat van onze industrie.

 

Contactgegevens

recruitment.nl@edelman.com

Finance Administrator (Dutch speaker)

Edelman is a global communications firm built for a digital world.  

With the benefit of a history in building trust and earning attention through communications, our teams help clients create direct and impactful audience connections and tell creative, magnetic stories that move at the speed of social, transform culture and spark movements.  

 

Do you have 3+ years of experience within finance, do others describe you as very punctual and an Excel geek? For our Finance team we're looking for a new Finance Administrator!

 

You will work together in a team of four and will report into the Finance Manager.

 

What will be your responsibilities and our expectations?

Client servicing

• Support the department by maintaining files, contracts and invoices

• Assemble all supporting documentation

• Running all required month-end reports and files

• Assist with special projects utilizing PowerPoint/ Excel for presentations on financial data

• Understand and learn client’s accounts and needs

 

Financial Management and Planning

• Responsible for aspects of accounting including maintenance, control and analysis

• Prepare general ledger and journal entries/monthly reconciliations

• Reconciliation and maintenance of financial statements and accounts

• Ability to research financial issues

• Complete personal timesheets and expense reports in a timely manner

 

People Development

• Contribute to performance appraisal process for peers and managers

• Build a working relationship and communication with staff as well as provide the appropriate support

• Engage in team building activities

• Help to mentor, train and guide junior staff

 

Who are you?

• You completed a relevant MBO or Bachelor education

• You have at least 3 years of experience in Accounting, preferably in a corporate environment

• You have advanced proficiency in Microsoft Word, Excel and Powerpoint

• You have knowledge of financial systems

• You have strong time management skills, with attention to detail, following through on projects and handling multiple tasks

• Your English and Dutch is fluent

• You must take initiative, juggle priorities and function well in a fast paced environment

 

Contact details 

recruitment.nl@edelman.com 

Resource & Project Manager

Edelman is a global integrated marketing and communications agency that serves clients in different sectors. With the benefit of a history in building trust and earning attention through communications, our teams help clients create direct and impactful audience connections and tell creative, magnetic stories that move at the speed of social, transform culture and spark movements.  

 

We are looking for a talented, driven Resource & Project Manager to help us manage and take the next step in our growth. From defining the roles, capabilities and talent that we need to compete and win in today’s challenging environment, through to creating and maintaining the processes and systems which enable us to deliver successful business performance.

 

You might come from an agency background, get a buzz out of running accounts brilliantly and feel you can make the same impact at scale in an operational role. Or you might be a traffic manager ready to take the next step. Or a business, project or operations manager from another sector who wants to re-skill (and is not daunted by the communications agency learning curve). Either way, here at Edelman no two days will be the same, but you’ll face these challenges together, with friendly, talented colleagues who will help you learn and grow.

 

What will be your responsibilities and our expectations?

·         Capacity management by liaising with and actively working together with the teams consisting of approx. 80 professionals (creative, digital, communication and strategy)

·         Managing our (new) business by making sure the hours, capabilities and client work are aligned

·         Make analyses on the areas of spare capacity, utilization, and other with the aim to have a profound understanding of the current workforce and potential needs: data and planningstool are the basis of your decisions

·         Working on both a local and a regional level as we’re working together as an EMEA region increasingly creating international teams and optimizing skillsets throughout the markets.

·         Build strong relationships with the different teams to ensure consistent and fluent workflow. These teams include both client account teams, as well as HR and Finance

·         Respond to ad hoc resource demands by ascertaining team availability and finding creative solutions which bring together the right teams, capabilities and availability to serve client demands

·         Maintain resource planning system to identify and resolve under- and over-capacity issues together

·         Define and implement processes and projects to improve quality, standardization and consistency across all dimensions of the organization

 

Who are you?

·         3+ years business project management experience, ideally at an (communications) agency

·         Highly computer literate: you have a solid knowledge of Excel and you're comfortable with analyzing numbers

·         Eye for detail

·         Effective time management skills, able to multitask and work at a high pace

·         Ability to take an innovative approach to problem solving and decision making

·         Ability to develop effective working relationships

·         Ability to drive tasks forward and meet demanding deadlines

·         Has experience working within a dynamic environment

·         Strong team player with proven ability to work cross functionally and cross markets to achieve local and regional goals and objectives

·         High level logical/critical thinking skills

·         You have excellent mentoring, coaching and people management skills

·         You're a native Dutch speaker and speak English on a moderate level

 

Contact details 

recruitment.nl@edelman.com 

Stagiair Operations/Project Management

Je kent ons wellicht nog niet, maar we stellen onszelf graag aan je voor: Edelman is een wereldwijd opererend communicatie- en marketingbureau. Je vindt ons op de 11de verdieping van The Edge op de Zuidas, het duurzaamste kantoorgebouw van Europa! Met de lift reis je naar de 11de verdieping waar je – gewoon op sneakers - uitstapt in een andere wereld. Welkom bij Edelman!

 

Edelman lost complexe communicatie- & marketing vraagstukken op voor zowel Nederlandse als internationale klanten in B2C & B2B. Zo werken we voor grote merken als HP, Shell en PayPal. Vroeger werden wij vooral ingehuurd voor PR, nu staan wij bekend om onze geïntegreerde communicatie oplossingen. Nieuwsgierig naar ons verhaal? Lees het hier. Als dit je aanspreekt hebben we goed nieuws voor je. We zoeken een stagiair die vanaf september, maar bij grote voorkeur al vanaf de zomer, deel wil uitmaken van ons team.

 

Wie ben jij?

·       Je hebt een hands-on mentaliteit en bent proactief

·       Je bent een georganiseerde werker en kunt omgaan met deadlines

·       Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau

·       Je bent een teamplayer, leergierig, integer

·       Je hebt een enthousiaste en flexibele werkhouding

·       Je hebt het vermogen om te kunnen multitasken en te werken op een hoog tempo

·       Je hebt sterke schriftelijke vaardigheden

·       Je hebt uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

·       Je hebt basiskennis van Office 365

·       Je bent vanaf juli 5 tot 6 maanden 32/36u per week beschikbaar

 

Wat ga je doen?

·       Je biedt ondersteuning aan het Operations team; de afdeling die er o.a. voor zorgt dat al het werk onder de juiste  personen verdeeld worden en in de breedste zin streeft naar een efficiënte bedrijfsomgeving

·       Je draagt bij aan een gestroomlijnd team waarbij de uren, capaciteiten en het klantenwerk op elkaar afgestemd zijn

·       Je speelt in op verschillende ad hoc verzoeken met creativiteit en flexibiliteit

·       Je werkt met de digitale planningssystemen van Edelman om optimale tijdsindeling binnen projecten en medewerkers tot stand te brengen

·       Je hebt de mogelijkheid om mee te werken op het gebied van office management. Bijv. een vaste dag per week op de receptie om te ondersteunen bij administratieve taken en/of ad hoc projecten, zoals de herinrichting van het kantoor en de optimalisatie van de thuiswerksituatie

·       Je bent verantwoordelijk voor de planning en organisatie van het BHV-team binnen het kantoor

·       Je krijgt de mogelijkheid om meer ervaring op te doen op het gebied van resource management binnen het globale Edelman netwerk

·       Jij springt waar nodig in om te helpen

 

Wat kan je van ons verwachten?

Als Operations stagiair krijg je bij ons veel verantwoordelijkheid en heb je de mogelijkheid om je Operations skills te ontwikkelen op zowel nationaal als internationaal niveau. Je komt te werken binnen het Operations team waar je goede begeleiding en opleiding krijgt. Onze stagevergoeding is € 450 bruto per maand voor een 40-urige werkweek.

 

Contactgegevens

recuitment.nl@edelman.com

Amsterdam office positions