Amsterdam, 11 april 2019 – Edelman maakt vandaag een aantal belangrijke benoemingen bekend waarmee het haar diensten op het gebied van financiële communicatie, zoals advies bij fusies en overnames en aandeelhoudersactivisme, uitbreidt. Samen met investeringen in nieuwe data tools en expertise, wordt deze praktijk binnen Edelman hiermee aanzienlijk versterkt, waarmee beursgenoteerde organisaties en andere bedrijven toegang krijgen tot volledig geïntrigeerde, data-gedreven communicatiediensten in Nederland. Daarnaast wordt Edelman Amsterdam het regionaal expertisecentrum voor financiële communicatiediensten voor klanten van Edelman in heel continentaal Europa.

Om leiding te geven aan de financiële communicatiepraktijk in Amsterdam heeft Edelman Jacqueline Lenterman aangenomen. Lenterman is een communicatieprofessional met een lange staat van dienst op het gebied van kapitaalmarkten. Zij was betrokken bij een aantal prominente fusies en overnames en beursintroducties en heeft een groot aantal bedrijven geadviseerd op het gebied van investor relations, aandeelhoudersactivisme en andere bijzondere situaties. Ze komt over van ING, waar ze wereldwijd verantwoordelijk was voor de Corporate Broking activiteiten.

“Jacqueline’s loopbaan is indrukwekkend. Ze heeft in verschillende rollen ondernemingsbesturen geadviseerd, winnende teams gebouwd en nieuwe bedrijfsactiviteiten opgezet”, aldus Arent Jan Hesselink, CEO van Edelman Amsterdam. “Samen met Jacqueline en het team van financiële communicatiespecialisten, zullen we onze gedeelde visie op financiële communicatie met geïntegreerde, data-gedreven communicatie samenbrengen.”

Jacqueline Lenterman: “Ik ben erg enthousiast om samen met Edelman verder te bouwen aan hun succesvolle staat van dienst op het gebied van fusies en overname- en kapitaalmarktcommunicatie. Daarnaast verheug ik me op de samenwerking met een zeer professioneel team dat kwalitatief hoogstaande, geïntegreerde diensten levert die gebruik maken van de nieuwste digitale, creatieve en analytische benaderingen. Ik ben ervan overtuigd dat we met Edelman’s wereldwijde netwerk van meer dan 100 financiële communicatieprofessionals in alle voorname financiële centra en de succesvolle, geïntegreerde bureaustructuur van Edelman uniek gepositioneerd zijn om toegevoegde waarde te leveren aan onze klanten”.

Sinds 2016 heeft Edelman Amsterdam haar financiële communicatieaanbod gestaag uitgebouwd door diensten te leveren aan beursgenoteerde bedrijven in Nederland en in de rest van continentaal Europa. De aanstelling van Jacqueline Lenterman volgt op een strategische beslissing van Edelman, om een regionaal expertisecentrum voor financiële communicatie te openen in Amsterdam, waar het een onderdeel zal vormen van het geïntegreerde full-service aanbod van het kantoor.

Hesselink voegde hieraan toe: “Met de komst van Jacqueline spreken we onze ambitie in deze markt duidelijk uit. Wij willen onze leidende positie in communicatiemarketing combineren met een leidende positie in financiële communicatie.”

Met de komst van Jacqueline bestaat het financiële communicatieteam van Edelman Amsterdam nu uit:

  • Jacqueline Lenterman, Financial Communications lead, voormalig hoofd Corporate Broking bij ING Equity Capital Markets, voormalig directeur Citigate First Financial
  • Julian de Wetering, Account Director, voorheen investor relations officer bij Nutreco en TomTom
  • Robin van Daalen, Account Director, eerder Bureau Chief bij The Wall Street Journal en Dow Jones Newswires in Nederland
  • Eamon van Stijn, Senior Account Manager, 5 jaar in dienst bij Edelman
  • Victorine van Beuningen, Senior Account Executive, 4 jaar in dienst bij Edelman
  • Melle de Haan, Account Executive, 1 jaar in dienst bij Edelman
  • Arent Jan Hesselink, CEO van Edelman Amsterdam, voorheen CMO voor Azië en hoofd mediarelaties bij Philips

Over Edelman

Edelman is een toonaangevend wereldwijd communicatiemarketingbedrijf dat samenwerkt met ‘s werelds grootste en opkomende bedrijven en organisaties en hen helpt bij het ontwikkelen, promoten en beschermen van hun merken en reputaties. Door gebruik te maken van een geïntegreerde aanpak van communicatie en marketing worden doordachte en effectieve oplossingen bedacht om klanten in staat te stellen hun bedrijfsdoelstellingen te realiseren.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Edelman Communicatie Marketing

Robin van Daalen

Tel.: +31 (0) 20 30 10 980

E-mail: robin.vandaalen@edelman.com