Edelman lanceert een regionaal, EMEA-breed, expertisecentrum om klanten de best mogelijke oplossingen te bieden op het gebied van contentstrategie, creatie en activatie.

Dit regionale initiatief brengt een sterk internationaal team samen van: storytellers, creatieven, planners, marketeers, strategen, data-analisten en content- en productiespecialisten. Unieke vaardigheden uit de hele regio worden gebundeld; in het bijzonder uit Amsterdam (contentstrategie), Johannesburg (contentcreatie), Londen (creative) en Berlijn (activatie en platformen).

Deze nieuwe geïntegreerde service is ontwikkeld om klanten van Edelman te ondersteunen met hun contentstrategie, ongeacht de sector of branche waarin zij actief zijn. De aanpak waarborgt samenhang en consistentie in de verhaallijn en zorgt voor continuïteit in productie gedurende een langere looptijd. Hiermee biedt Edelman klanten een expertisecentrum dat effectief helpt commerciële resultaten te verbeteren met schaalbare en meetbare contentstrategieën, die erop gericht zijn om merken relevant te houden in een door sociale media gedreven wereld.

Dit nieuwe expertisecentrum, wordt geleid door Berndt de Wit vanuit de centrale EMEA content hub binnen Edelman Amsterdam. Berndt is recent bij Edelman gestart om deze nieuwe EMEA content hub vanuit Amsterdam te gaan leiden en uitbouwen. Berndt heeft een master economie en ruim 15 jaar ervaring opgedaan als marketing director en managing director bij toonaangevende bedrijven en scale-ups, zoals Red Bull, Warner Music, Yves Rocher en tech scale-up Bynder. In de loop van juli worden ook een Head of Production en een Integrated Campaign & Channel Strategist aan het team toegevoegd.

Deze aankondiging past binnen een reeks van recente investeringen, promoties en aanwinsten binnen Edelman EMEA en in Amsterdam, om de strategische communicatie- en marketingadviezen voor klanten in de Nederlandse markt en in EMEA verder uit te breiden en te versterken.

Dit initiatief is een cruciaal onderdeel van het toonaangevende Edelman Studios-collectief. Edelman zal ook na deze fundamentele eerste stap blijven investeren in het versterken van haar content-offer in EMEA. Toekomstige initiatieven omvatten bijvoorbeeld de roll-out van een Edelman BlueRoom binnen EMEA. Deze BlueRoom is een studioconcept, dat zich richt op ‘earned creative’ services, en dat real-time inhoud creëert op het snijvlak van nieuws, cultuur en media-aandacht.

'Verhalen van merken moeten met een toenemende gelaagdheid en diepgang tot leven worden gebracht, worden gedeeld en steeds worden geoptimaliseerd. De verschuiving van traditionele advertenties naar dynamische content feeds, die een samenhangende stroom aan gevarieerde inhoud genereren, gaat steeds sneller. Om het vertrouwen en de betrokkenheid van consumenten en andere stakeholders te versterken, moeten merken continu content creëren en produceren, die naadloos aansluit bij de manier waarop bedrijven hun ‘purpose’ in praktijk brengen. Onze klanten zijn steeds vaker op zoek naar een strategische partner die de kwaliteit, het bereik en de effectiviteit van hun contentstreams kan verbeteren en dit is wat we via dit initiatief adresseren', aldus A.-J. Hesselink, chief operating officer Edelman EMEA.

'Merkvertrouwen is belangrijker dan ooit. Ons contentaanbod sluit dan ook naadloos aan bij onze missie om klanten te helpen dit vertrouwen verder uit te bouwen en hen te helpen directe, duurzame relaties met hun klanten aan te gaan, waardoor ze ook in deze onzekere tijden groei kunnen behalen. Met dit aanbod voegen we nog een mogelijkheid toe aan onze bestaande, geïntegreerde klantoplossingen om onze klanten effectieve resultaten te bieden via alle kanalen en inhoudsvormen', aldus Steve Heywood, General Manager Edelman Amsterdam.

Berndt voegt toe: 'Creatieve content die effectief en gericht wordt gedeeld vormt de kern van het vakmanschap binnen ons team, dat kan bouwen op een sterke multi-market ervaring. Het internationale team waaraan ik leiding geef, brengt het beste van onze capaciteiten samen. Ik ben erg enthousiast over deze uitdaging en de mooie contentprojecten die we samen met onze klanten gaan creëren.'