Met Maud Geerbex en Inge Witteman verwelkomt Edelman twee nieuwe corporate communicatie directors in het team met een sterke ervaring in de Food sector.  

Maud Geerbex & Inge Witteman
v.l.n.r.: Maud Geerbex & Inge Witteman

Maud Geerbex voegde zich in februari bij Edelman Amsterdam vanuit Mars, waar zij in de afgelopen tien jaar als Corporate Affairs Director en Global Director International Communications werkte voor respectievelijk Mars Wrigley en Mars Food. In deze rollen was zij verantwoordelijk voor interne en externe communicatie, crisismanagement en employee engagement. Eerder deed ze internationale Food-ervaring op bij Sara Lee/Douwe Egberts. Daarvoor werkte Maud onder meer als journalist in de high-tech sector en voor Lewis. Bij Edelman zal Maud de corporate Food & Beverage practice gaan leiden en verder uitbreiden. 
 
Inge Witteman maakte per 1 april jl. de overstap naar Edelman Amsterdam van Nestlé, waar ze de afgelopen drie jaar het plantaardige merk Garden Gourmet in de markt heeft gezet in Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Daarvoor was zij werkzaam bij ING in diverse marketing- en communicatiefuncties. Met haar brede, internationale achtergrond in food innovatie, de financiële sector en de entertainment sector en haar sterke ervaring in duurzaamheid en purpose gedreven communicatie, zal Inge als Director Brand & Corporate bij Edelman klanten helpen met het bouwen aan merkvertrouwen en maatschappelijke impact.  
 
Ilse van Hartevelt voegt toe: "Vanuit mijn rol als MD Corporate ben ik ontzettend blij met de komst van deze twee zwaargewichten. Met hun kennis van de (food) business en hun brede ervaring over het gehele spectrum van corporate communicatie en marketing zijn zij een aanwinst in ons senior team om aan de groeiende vraag naar onze diensten te voldoen en onze business verder te ontwikkelen. Zowel Maud als Inge hebben succesvol leiding gegeven aan corporate communicatie functies binnen grote multinationals en zijn daarom bij uitstek in staat om de diverse uitdagingen en behoeften van onze klanten te begrijpen en hen daarin effectief te adviseren. Bovendien, en niet onbelangrijk, is het gewoon heel leuk met hen samenwerken."