Met de komst van Paul ten Broeke, Milan Berg en Ben de Kovel versterkt Edelman Amsterdam de creatieve afdeling en het aanbod aan klanten verder. Zij sluiten zich aan bij Edelman's Creative team, waar earned storytelling, contentproducties en en corporate creative campagnes worden ontwikkeld. De uitbreiding van het creatieve team volgt kort op het aantrekken nieuwe klanten zoals Tinder, The Student Hotel en European Sperm Bank, en toont Edelman's ambitie om te groeien in earned en digitale creatie voor zowel merken als corporate organisaties.

Paul ten Broeke begint bij Edelman als Senior Art Director. Hij heeft veel ervaring als Art Director bij creatieve- en earned bureaus, zoals Weber Shandwick, DMARC en meest recent 0to9. Paul gaat zich richten op het creëren van het corporate creative campagnes – wat afgelopen jaar in razendsnel tempo bij het bureau is gegroeid.

Milan Berg en Ben de Kovel voegen zich als creatief duo bij Edelman. Sinds 2014 werken ze samen als partners voor hun eigen branding studio en hebben ze bij verschillende creatieve bureaus zoals Publicis, Being There en Chunk gewerkt. Earned creatie zit in hun DNA, in het verleden hebben ze creatieve campagnes voor multinationals en non-profitorganisaties ontwikkeld. Milan treedt in dienst bij Edelman als Copywriter en Ben is begonnen in de functie van Art Director.

 Seema Sharma, Creative Director bij Edelman Amsterdam voegt toe: "Met deze geweldige teamleden aan boord kunnen we ons creatief aanbod voor alle klanten verder uitbreiden; ze weten namelijk precies wat er nodig is om ideeën te ontwikkelen die meebewegen met de snelheid van het nieuws. Kijkend naar hoe snel ons kantoor het afgelopen jaar en eerlijk gezegdons hele Edelman netwerk is gegroeid, ben ik erg enthousiast over de groei die we maken op creatie. In een wereld die corporates op allerlei vlakken uitdaagt heeft creatie en creatief denken en een steeds grotere plek gekregen. Met de uitbreiding in Amsterdam hebben we in dEdelman EMEA-regio nu meer dan  120 creatieven met allerlei specialisme van animators, editors, tot aan conceptors, wat een enorme hoeveelheid kansen biedt van digital-first ideeën tot earned creative campagnes. Het is geweldig om te zien dat het talent binnen de regio wordt erkend op wereldwijd gevestigde creativiteitsfestivals zoals Cannes Lions en lokale platforms zoals ADCN. "